Pulcsiban alszom

2018.05.30

Pulcsiban alszom

Ezt a könyvet már rég kinéztem magamnak, hiszen megfogott a fülszövege. Most májusban sort is kerítettem a megvásárlására, és már hazaúton is elkezdtem olvasni.
Picikét nehezen haladtam vele, de megérte elolvasni.

És akkor csapjunk bele abba, hogy kinek ajánlom, illetve kinek nem, miért is tanulságos, és miért áll ilyen közel a szívemhez.
Most egy picit komolyabb leszek, illetve sokkal szubjektívabb, őszintébb.
A könyvet csak érzelmileg stabilis (nem depressziós, nincs testképzavara, nem mentálisan beteg), hiszen nagyon lesokkoló, őszinte, és valósághű történet.
Az én történetem:
Azért áll ilyen közel hozzám, mert sajnos én is küzdöttem egy hasonló(viszont nem ennyire súlyos) testképzavarral. Ezt úgy értem, hogy sokkal kevesebbet ettem, emiatt fáradékony voltam, plusz a tanulásom rovására ment( igaz nem annyira, mert még így is jeles voltam évvégén). Minden egyes oldal alatt csak az járt a fejemben...Én is ilyen voltam? Ennyire makacs? Valószínűleg igen.
Ez kb. egy éve volt, mostanra pedig egészségesen étkezem, napi rendszeresen mozgok valamit. És így visszanézve, igenis lelehet küzdeni. Először Anya nem igazán akart beleegyezni, de végül egy hét után megadta magát, és támogat ebben a döntésemben.
Voltak olyanok akik copyként könyvelték el(nem szeretném őket ezzel megbántani, még véletlenül sem), de ez nem igaz. Ha pl. a Jégviráglányokat vesszük, a főszereplő lánynak hasonló volt az érzése, a személyisége. Minden táplálkozási zavaros így érez. Makacs, próbál észrevétlen lenni, közben mégis úgy tenni, mintha minden rendben lenne.
Bencze Blanka egyik interjújában megemlítette, hogy ő is küzdött ezzel, mégis legyőzte. Mindenki képes legyőzni, csak próbálkozni kell, ha nem megy egyedül, szólj egy olyan valakinek, akiben megbízol.
Úgy gondolom, hogy a mai világban, a közösségi oldalak photoshoppolt, plasztikázott világában a fiatalok sokszor érezhetnek belül egy amolyan megfelelési kényszert. De ne higgy nekik, ne vedd be, ne akarj te is a részese lenni annak a hamis világnak. Csak légy önmagad!Szeresd önmagad!
Viszont ha ti észreveszitek, hogy a baráti körötökben, ismerőseiteken a jeleket, muszáj figyelmeztetnetek őt, vagy a szüleit, vagy a tanárjait!


© 2018 Divat blog. Az igényeidhez igazítva Divatos Dóra által.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el